Ženy a IT biznis. Idú tieto dve veci dohromady, alebo ste výnimkou?

Je fakt, že v technologických firmách majú stále prevahu muži, najmä na Slovensku. Nedá sa však povedať, že by som bola žiarivou výnimkou v pánskom kolektíve, pretože marketing, administratíva aj ľudské zdroje sú aj v IT segmente doménou žien. Navyše, princípy úspechu sú pre každého rovnaké, nech pracuje kdekoľvek: Cieľavedomosť, odhodlanosť nevzdať sa a prijímať nové výzvy. A dobrý „ženský“ inštinkt, ktorý mi v živote veľakrát pomohol k správnemu rozhodnutiu. Dá sa povedať, že v tomto smere mám ako žena výhodu .

 

Čo Vás v práci motivuje?

Mám niekoľko silných motivátorov. Veľmi dôležitý je pre mňa môj tím kolegov, ktorý ma poháňa neustále na sebe pracovať a zdokonalovať sa. Keďže pracujem v oblasti marketingu, impulzom je pre mňa jednoznačne výsledná kampaň a jej úspešné zrealizovanie. Ale najviac zo všetkého ma motivujú neúspechy, alebo úspechy konkurencie. Tie ma dokážu skutočne „nakopnúť“, prinútia ma vyhrnúť si rukávy a pustiť sa do novej kampane s jasným cieľom – uspieť.

 

Dá sa marketing naučiť, alebo preň treba mať vrodený talent?

V žiadnom prípade sa nechcem nikoho dotknúť, ale myslím si, že marketing sa naučiť nedá. Správny marketér musí mať schopnosť vcítiť sa do svojej cieľovej skupiny, do jej potrieb, záujmov, vnímania komunikácie a životného štýlu, aby následne dokázal prispôsobiť komunikačnú stratégiu produktu. Marketing nie je len chladný kalkul. Vyžaduje si veľa empatie, a s tou sa človek musí narodiť.

 

Ako si dobíjate baterky?

Najlepším životabudičom je pre mňa pohyb, a preto pravidelne behám. Momentálne sme s partnerom prepadli novej vášni – golfu. Kombinácia spoločného relaxu a športu, čerstvého vzduchu a príjemného prostredia sú skutočným balzamom na dušu. Niekedy je potrebné vypnúť aj na dlhšie obdobie, a preto každý rok cestujeme na nové miesta a spoznávame krajinu, jej kultúru a najmä gastronómiu. Skvelým každodenným rozptýlením je aj naša sučka Lili a prechádzky s ňou.