Veľa žien, ktoré nie sú spokojné v partnerskom živote sa rozhodne žiť samostatne. „Hotovo. Žiadne ďalšie problémy s mužmi. Žiadne ďalšie rande, bude iba pomoc vhodných algoritmov a aplikácií.“ Najvyššou prioritou našej doby sa stáva: oslobodenie sa od závislosti na druhých. Vziať si všetko a všetko si aj sám zrealizovať. V láske aj v živote.

Počet jednočlenných domácností prudko stúpa po celom svete a stále väčšia časť týchto “new singles” sú ženy. Odhaduje sa, že jedna z troch žien žije na vlastnú päsť. Tento vývoj je odrazom všeobecných spoločenských trendov, od rastúcej rozvodovosti po rastúcu profesionalizáciu žien a ich nespokojnosti s tradičným modelom, ktorý im ponúka budúcnosť organizovanú výhradne okolo “manžel-dieťa-domov”.

Ak sa rozhodnú byť Single, sú väčšinou úspešné v práci, sebavedomé, ale zároveň na pokraji depresie. Francúzsky sociológ Jean-Claude Kaufmann opisuje situáciu mnohých nezávislých žien: „V hlave sa im preháňa víchrica individualizácie.” Bez toho, aby to vo svojom hlbokom vnútri skutočne chceli. Mnoho žien ale aj v dnešnej dobe, kedy internet sľubuje, že pre lásku treba „len kliknúť“ stále čaká na svojho princa.

Britská sociologička Leslie Bell vidí ženy dnes v paradoxnej situácii, byť slobodné – najmä sexuálne – ale často sa dočkajú neuspokojivých vzťahov a sexu. Vďaka možnosti slobody dnes mnohé podvedome cítia povinnosť prijať to. Narazia pritom často na svoje hranice, pretože nevedia, čo so svojou zraniteľnosťou a ich túžbou po záväzku.

Z výsledkov prieskumu vychádza, že približne osem percent všetkých žien medzi 20 a 50 rokom života uviedli, že mali ľúbostný pomer, ale nie ako súčasť „páru”. Iný výskumný projekt skúmal voľné hranice sexuálnej orientácie. „Flexi-Sex” znamená, že stále viac žien malo intímne skúsenosti so ženami, a to bez toho, že by sa cítili byť lesbičkami. Vo Veľkej Británii za posledných 20 rokov stúpol tento počet z 1,8 percent na 7,9 percent.

Iné ženy sa pre zmenu rozhodli pre obdobie abstinencie, teda sexuálnej zdržanlivosti. V Japonsku to už robia milióny žien a tamojšia vláda začína hovoriť o obavách z „úteku od ľudskej intimity“. Je Japonsko, ako „futuristická” moderná spoločnosť, príkladom toho, ako bude láska vyzerať v budúcnosti?