Boli ste už v situácii, keď vás koniec vzťahu neustále bolel alebo hneval? Či už ste boli na love nového partnera alebo priamo v novom vzťahu, ak spomienky na staré lásky vyvolávalo čokoľvek, napríklad  počúvanie obľúbeného cédečka – prídete na to, že je to znepokojujúce i deštruktívne zároveň.

Ak vás prenasleduje duch starého milenca je dôležité podniknúť nejaké kroky, ktoré ho pustia a nechajú ísť ďalej, pretože jeden z ukazovateľov zdravého milostného vzťahu je schopnosť partnera byť prítomne a citovo k dispozícii. Keď začnete byť posadnutí starými ranami, môže to spôsobiť katastrofu na vašom a partnerovom šťastí. Výskum ukazuje, že negatívne emócie – bez ohľadu na ich pôvod – sú nákazlivé. Nesmiete premietnuť zlé pocity určené pre svojho ex do aktuálneho vzťahu.

S týmto na pamäti vám ponúkame 5 krokov, ktoré môžete podniknúť na vypratanie svojho ex-partnera z mysle:

1. Zbavte sa predmetov z predchádzajúceho vzťahu.     

Foto, parfum alebo dokonca nábytok môže skutočne znovu otvoriť staré rany a naďalej vám pripomínať negatívne emócie spojené so svojím ex. Vyčistite svoj ​​dom, auto, kanceláriu a všetky spomienky a objekty, ktoré si spájate s vaším bývalým partnerom.

2. Očistite sa od ​​hnevu.

Stále sa môže vo vás skrývať nevyriešený hnev na svojho ex. To je prirodzené, ale ak sa nebudete zaoberať týmto zvyškovým hnevom konštruktívne, nemôžete ho vyhodiť z vašej minulosti. Skúste napísať naozaj úprimný a nahnevaný list tejto osobe a potom ho vyhodiť. Alebo v aute, kde vás nikto nemôže vidieť ani počuť, na neho nakričte z plných pľúc, kým nepoviete úplne všetko, čo potrebujete povedať a dostanete to všetko z vášho tela.

3. Neberte vinu na seba.

Bez ohľadu na dôvod prečo ste sa rozišli, neobviňujte sa. Namiesto toho, hoďte vinu na vzťah alebo situáciu. Odstránenie viny zo seba alebo svojho ex, pomôže bolesť odstrániť z minulosti rýchlejšie. Tu je užitočné opakovať si vety ako: “Ja/my sme boli naozaj mladí,” alebo, “V tej dobe sme robili, čo sa dalo”

4. Neopakujte vzor.     

Niekedy, keď pestujeme staré rany, správame sa aj v súčasnosti ako keby daný vzťah alebo situácia stále pretrvávali. Váš partner sa môže na to pozerať, akoby je vo vzťahu s “vaším starým ja”, skôr než s lepšou osobu, ktorá prešla (alebo prejde) určitým vývojom. Existencia v prítomnosti preverí vaše súčasné vzťahy a situácie a zmení vaše správanie tak, aby zodpovedalo veciam dejúcim sa práve teraz.

5. Požiadajte o pomoc.     

Ak máte naozaj pocit zúfalstva, hnevu a rozrušenia alebo pocit, ako keby vám minulosť bráni v pohybe, dôrazne vám odporúčame požiadať o pomoc poradcu alebo terapeuta. Perspektíva inej osoby vám môže pomôcť jasne vidieť, ktoré správanie a postoje sú pozostatky vašej minulosti.

Nedovoľte, aby staré pocity z bývalého vzťahu ohrozovali vaše existujúce. Akonáhle odstránite bolesť z minulosti, otvoríte sa čerstvým zážitkom a novým, pozitívnym emóciám s novým partnerom vo vašom živote.