Ste bývalý juniorský majster Česko-Slovenska v plávaní a v triatlone. Akým spôsobom sa Vaša športová minulosť podpísala na súčasnej práci?

Športu som sa aktívne venoval vyše dvadsať rokov a šport zohráva v mojom osobnom živote stále veľkú úlohu. A s tým ide ruka v ruke aj záujem o výživu. Vždy som sledoval výživové trendy a skúšal na sebe nové veci. Som rád, že sa mi podarilo nájsť ideálne prepojenie medzi touto záľubou a prácou. To znamená, že výživové trendy, ktoré sa ako značka snažíme uplatňovať pri vývoji produktov, máme aj sami na sebe odskúšané. Vyvíjame a predávame to, čo sami konzumujeme a za čím si stojíme.

Proteínové tyčinky patria čoraz viac medzi najpredávanejšie na Slovensku. Ako sa vám podarilo dosiahnuť tento úspech?

Od nášho začiatku v roku 2010, kedy sme spolu s Petrom Kulichom firmu Max Sport kúpili, sme mali ambíciu dostať funkčné potraviny bližšie k širokým masám ľudí. Chceli sme, aby mali k tomuto typu výživy prístup nielen profesionálni, ale aj rekreační športovci. Vedeli sme, že všetci aktívni ľudia, ktorí sa venujú napr. behu, squashu, inline skatingu, cyklistike, crossfitu či rekreačnému bodybuildingu, sa snažia svojím spôsobom kopírovať stravovacie návyky profesionálov a chcú vyťažiť z potravín maximum, aby dali telu to, čo pri danom športovom výkone potrebujú. Bol v tom motivujúci zámer.

titulna-foto_Peter-Kulich_Martin-Poledna_2x
Peter Kulich a Martin Poledna z firmy Max Sport

 

Do akej miery ste sa chceli odlíšiť od napríklad klasických suplementov?

Naše produkty vzišli zo špeciálnej doplnkovej výživy vyvinutej pre vrcholových kulturistov – teda klasických suplementov za účelom dopĺňania látok, ktoré podporujú výkon a rast svalov. Naše tyčinky, shaky, keksy a ostatné výrobky sme však nadizajnovali na bežného aktívneho človeka, rekreačného športovca, ktorý nejde do rozmerov kulturistu. Aj preto napríklad obsahujú nie polovicu ale len štvrtinu proteínu. Títo športovci by väčšiu dávku ani nevedeli využiť, tým pádom by bol vyšší podiel proteínu zbytočný a dokonca pre organizmus zaťažujúci.

Aké najväčšie benefity teda bežní športovci z majú?

Naše produkty charakterizujeme ako zdravšie alternatívy k cukrovinkám a snackom, ktoré zároveň spĺňajú kritériá funkčných potravín. Receptúru tvoríme podľa najnovších výživových trendov. Chceme, aby organizmu pomáhali, dodali mu vyvážené nutričné hodnoty, boli optimálne stráviteľné a podľa možnosti aj čo najviac chutné. Spájajú v sebe teda funkčnosť nielen z hľadiska športového účelu ale aj funkčnosť z hľadiska optimálneho stravovania a výživových trendov. Vnímame to ako veľkú pridanú hodnotu pre súčasných športovcov.

veggie-protein

S akými ambíciami kráčate do budúcnosti?

Už dnes sa sústreďujeme na vývoj nových produktov a posilnenie exportu, pretože máme globálne ambície. Tým, že sme začali do funkčných potravín implementovať svetové výživové trendy, si nás už všíma aj čoraz viac zahraničných distribútorov na európskych a svetových výstavách. Momentálne už exportujeme do sedemnástich krajín. A už čoskoro predstavíme nový, unikátny produkt, o ktorý prejavili záujem aj najväčšie svetové retailové spoločnosti. Slovenské proteíny idú teda jednoznačne do sveta. Je to pre nás obrovská radosť, ale aj záväzok. Nechajte sa prekvapiť.