Je pre vás čím ďalej ťažšie splniť všetky pracovné úlohy, osobné záľuby a zdravotné ciele v jednom dni? Keď máte neustále pocit zahltenia a nestíhate, spoľahnite sa na vaše šťastné čísla! Podľa licencovanej poradkyne, blogérky a autorky knihy Changepower Meg Seligovej existujú „šťastné čísla“, ktoré vám pomôžu dosiahnuť určitý cieľ v priebehu niekoľkých minút. Tieto čísla sú založené na výsledkoch výskumu a odbornom poradenstve, žiadnej náhode alebo “kolese šťastia”. Fungujú a tu sú:

Šťastné číslo 2:
David Allen, autor knihy Getting Things Done, naznačuje, že v prípade, ak úloha, ktorú potrebujete dokončiť bude trvať dve minúty alebo menej, urobte jednoducho ihneď! Toto “dvojminútové pravidlo” zabráni, aby malé, hoci zložité úlohy zahltili váš zoznam úloh, ktoré treba urobiť.

Šťastné číslo 5:
Keď ste frustrovaní zo zložitého projektu v práci alebo doma, použite “päťminútové pravidlo”. Ak sa chcete vyhnúť prokrastinácii a vyhýbaniu sa úloh, ale chcete sa dostať ďalej, povedzte si: „Budem pracovať na tomto projekte len päť minút. Potom, ak budem chcieť, môžem prestať.” Ak chcete použiť toto pravidlo na pestovanie vašej vytrvalosti, povedzte si, “budem pokračovať v tomto projekte o päť minút dlhšie. Potom, keď budem chcieť, môžem skončiť.” Môžete sa rozhodnúť pokračovať, ale keby aj nie, budete o päť minút bližšie k jeho ukončeniu. Tento skvelý nápad pochádza od MJ Ryana, autora This Year I Will.

Šťastné číslo 11:
Ak neradi cvičíte, ale aj napriek tomu chcete dlhšie žiť či vyzerať dobre a cítiť sa zdravo, skúste menej náročné aktivity ako sú rýchla chôdza alebo ľahšie cvičenia, ktoré budete robiť každý deň. Na základe rozsiahleho výskumu epidemiologičky I-Min Lee z Harvard Medical School, je treba cvičiť každý deň 11 minút. Ľudia, ktorí sa venovali cvičeniu 11 minút denne, predĺžili svoj život o 1,8 roku v porovnaní s tými, ktorí vôbec necvičili. Je dobré vedieť, že môžete získať prospech z cvičenia len pri troche úsilia.

Šťastné číslo 15:
Láka vás dať si tretí drink aj napriek sľubu o zdržanlivosti? Túžite po druhej porcii čokoládového dezertu? Je vaša túžba po cigarete na nevydržanie? Ak ste niekedy mali intenzívnu chuť, stačí si spomenúť na číslo 15. Podľa výskumu chutí, väčšina trvá prekvapujúco krátko, len asi 15 minút. Špecialista Alan Marlatt popisuje chute ako vlny, ktoré dosahujú vrchol, potom pomaly povoľujú. S vedomím, že vaše chute sa do 15 minút rozpustia je tak upokojujúce, že väčšina z nás môže prežiť 15 minút nepohodlia na ceste k dosiahnutiu hodnotného cieľa.

Šťastné číslo 20:
Usilovne sa snažíte vyriešiť problém, ale odpoveď vám uniká? Zastavte sa. Vážne! Relaxujte. Dajte si pauzu, až do 20 minút. Robte niečo úplne iné, prejdite sa, zdriemnite si, štrikujte alebo sa porozprávajte s priateľom. Keď sa vrátite k úlohe, stane sa zázrak. Ak lúštite krížovky, už poznáte, “aha-momenty”, ktoré môžete zažiť aj po krátkej prestávke. Prečo sú tieto prestávky tak užitočné? Váš mozog uvoľňuje chemické látky, ktoré bránia stresovej reakcii. Táto zmena v mozgu vám pomôže uvoľniť sa a posunúť sa do iného, kreatívnejšieho spôsobu myslenia – po ktorom sa “zázračne” objaví riešenie. Tento jav označujú vedci Herbert Benson a William Proctor ako “prelomový princíp”.

Šťastné číslo 43:
Ste pripravení zvýšiť svoj cvičebný program z už spomínaných 11 minút denne? Ste zvedaví, o koľko minút denne potrebujete zvýšiť ľahké cvičenie, aby ste si predĺžili život o viac rokov? Odpoveď je 43 minút denne. To by mohlo predĺžiť váš život o 4,2 roka. (Nad 43 minút je prínos zanedbateľný.) Alebo ak dávate prednosť 22 minútovému cvičeniu denne, váš život si predĺžite o 3,4 roku.