Preskočiť plán
Mnohí malí podnikatelia vstúpili do sociálnych sietí, pretože im všetci tvrdili, že by mali. Ale preskočili fázu výskumu a plánovania. Rovnako ako akákoľvek iná marketingová aktivita, dôležité je si nájsť čas a spoznať siete, ku ktorým sa pripájate, nastaviť si ciele a vytvoriť akčný plán na ich dosiahnutie.

Lož a zavádzanie
Sociálne médiá môžeme vnímať ako populárne hry. Sú na nich rôzni ľudia a nikto nechce byť pozadu. Všetko môže byť lákadlom vytvoriť si falošnú osobnosť alebo nebyť na sto percent originálnym v tom, čo zdieľate. Obzvlášť ak chcete povýšiť svoje postavenie a zabezpečiť si rýchlejší rast. Nikdy to nie je dobrý nápad a môže poškodiť nielen vašu povesť, ale dlhodobo aj vašu značku.

Ignorovať všetko ostatné
Postupovať tak, ako by ste boli jediní, je rýchly spôsob, ako na sociálnych sieťach zlyhať. Aj keď ste na nej prítomní za vašu značku a nie osobne, možno zistíte, že ste úspešnejší, ak pridáte trochu osobnosti do svojich interakcií. Môže to byť jednoduché poďakovanie ľuďom za „retweety“ a lajkovanie na Facebooku. Ponuka vašej expertízy na pomoc iným alebo zdieľanie kúska z vašej osobnej stránky.

Spamovať fanúšikov
Spam už nie je len záležitosťou e-mailov. Vstúpil už aj do sveta sociálnych sietí. Zistiť čo je spam, je na sociálnych sieťach zložitejšie, pretože sama o sebe takáto možnosť neexistuje. Niektoré formy spamovania, od ktorých sa treba držať bokom, zahŕňajú nevyžiadané ponuky na predaj, posielanie rovnakých aktualizácií znova, posielanie súkromných správ aj po žiadosti o ich ukončenie. Nerobte to, poľahky sa dostanete do nemilosti svojim priaznivcom.

Zdieľať príliš veľa vecí
Ak používate sociálne siete na podnikanie a ukážete kúsok zo svojej osobnosti, je to skvelý spôsob, ako začať konverzáciu a vytvárať vzťahy. Existuje však len tenká hranica medzi tým, keď sa angažujete až príliš a zdieľate toho veľmi veľa. Dobrým pravidlom pre posúdenie je to, že váš osobný odkaz sa dostane k vašim najdôležitejším klientom. Vec, ktorú by ste pred nimi nepovedali, neumiestňujte na sociálne siete.

Sebaprezentácia po celý čas
Prezentácia seba a svojho podnikania je pravdepodobne dôvodom, prečo ste začali byť aktívni na sociálnych sieťach. Tie sa ale diametrálne líšia od iných marketingových nástrojov. Aj keď by ste sa mali deliť o svoje skúsenosti a hodnoty vášho podnikania, produktov a služieb, mali by ste vyvažovať vlastnú propagáciu podporou a pomocou iným. To umožní, aby vaši priatelia a „zdielatelia“ boli oveľa prístupnejší vašim propagačným príspevkom. Je tak pravdepodobnejšie, že budú zdieľať vašu propagáciu aj na svojich vlastných sieťach.

Majte na pamäti, že existuje veľa rôznych spôsobov, ako používať sociálne siete. Naozaj pre ne neexistujú pravidlá, čo by ste mali a čo nemali robiť. Existujú však osvedčené postupy, ktorými by ste sa mali riadiť, ak chcete vytvoriť rastúcu a aktívnu komunitu na sociálnych sieťach. Vyhýbanie sa týmto šiestim aktivitám vás nasmeruje na tú správnu cestu.