1) Kúp to, kúp to, kúp to!
Áno…, chcete predať váš produkt a vašich potenciálnych zákazníkov treba presvedčiť. Ale nikdy na to nechoďte nápadne a urputne.
Pokiaľ obsah svojich kampaní zameriate čisto len na predaj a nezahrniete do nich nejakú ďalšiu “pridanú hodnotu”, príjemcov vaše správy veľmi rýchlo omrzia. S najväčšou pravdepodobnosťou sa z vášho mailingu odhlásia a už nebudete mať komu predávať.

2) Teraz hneď a nikdy inokedy!
„Časovo obmedzená akcia“, „Už nikdy to nebude tak výhodné“, „Iba dnes”… to sú chytľavé slová, ktoré môžu byť veľmi účinné. Ale čo keď to s tou jedinečnosťou a časovou obmedzenosťou ponuky nie je až také horúce?
Vytváranie falošného dojmu urgencie vás môže vyjsť draho. Zaberie to prvýkrát, zaberie to druhýkrát, ale akonáhle príjemca zistí, že zľava nie je zľava a obmedzenie nemá svoje hranice, strácate jeho dôveru a tenké nitky vzťahu sú silno narušené.

3) “Ná, pipipipi, ná…”
Každý človek je unikátny. Príjemca je človek. Každý váš príjemca je unikátny.
Keď budete rozosievať e-maily príjemcom v štýle sypania zrna hydine, nečakajte, že príjemca bude pod návalom padajúceho obilia ešte aktívne hľadať tú správnu potravu pre neho. Radšej pôjde inde. Nezahlcujte preto všetkých všetkým. Segmentujte, personalizujte, dávajte si záležať na cielení. Inej cesty niet.

4) Gramofón po babičke
…je krásny, starodávný, ale zasekáva sa a stále sa opakuje… Rovnako ako sa opakujú niektoré vaše kampane.
Akonáhle príjemca nezareaguje na vašu kampaň tak, ako by ste si predstavovali, nepomôže, keď mu totožnú kampaň s rovnakým obsahom pošlete druhý či tretí raz… Pokiaľ kampaň nemala na príjemcu efekt, nie je to príjemcom, je to vašou kampaňou.

5) Hlava v piesku
Jednoducho len posielate e-maily a už sa nestaráte o to, aký mali efekt. Bez testovania a vyhodnocovania rôznych verzií kampaní, rôznych štýlov predmetu, bez porovnávania čísiel v reportoch sa ďaleko nedostanete.
Pamätajte, že to, čo začína vaším nezáujmom, končí nezáujmom príjemcu.

Pre zopakovanie: e-mail marketing je, viac než o čomkoľvek inom, o budovaní a udržovaní vzťahu medzi vami a vašimi zákazníkmi. Tento vzťah, tak ako aj iné vzťahy, je veľmi ťažké vybudovať, ale môže byť veľmi jednoduché ho zasa zničiť. Keď už si dáte tú prácu s budovaním vzťahu, neničte ho zbytočnými chybami.

Autor článku Jakub Olexa je expert na e-mailový marketing a šéf spoločnosti Mailkit