Príliš veľa z nás nedokáže odolať a prináša si prácu domov aj vtedy, ak by si mali dať pauzu od každodennej driny. Mali by sme za to poďakovať tvorcom tabletov, smartphonov a mininotebookov, že nám to tak uľahčili, alebo nie? Možno keby to nebolo také jednoduché, nosiť si prácu v drobnom zariadení so sebou, snáď by sme ju ľahšie opúšťali.

Prestávka od práce je veľmi dobrá pre vašu fyzickú i duševnú pohodu a úžitok z nej môže mať aj váš zamestnávateľ. Aj krátky oddych môže liečiť vašu myseľ a telo zbavením stresu, ktorý na vás môže pôsobiť zle fyzicky či emocionálne vás vyčerpávať. To je určite plus pre vášho zamestnávateľa. Keď sú ľudia uvoľnení, sú schopní priniesť do práce viac kreativity a nadšenia.

Hľadanie možností na oddych
Vziať si voľno z práce je tým najlepším, čo môžete urobiť pre relaxáciu a zbavenie sa stresu, oživenie a obnovenie vašej kreativity. Nemusíte však byť vždy schopní dostať sa preč na viac ako niekoľko hodín (prinajmenšom sa dostanete k spánku!). Stále by ste mali nájsť spôsob, ako zrelaxovať, aj keď by to znamenalo, že to urobíte len počas krátkej prestávky. Iste môžete ušetriť trochu času pre vaše vlastné blaho. Koučka Dawn Rosenberg McKay pre portál About.com uviedla niektoré spôsoby, ako zrelaxovať, či už máte navyše týždeň, deň, hodinu, alebo len pár minút. Zistíte dokonca aj čo robiť, keď nemáte čas vôbec.

Ak máte týždeň:
• Urobte si výlet. Zmena prostredia môže byť veľmi uvoľňujúca. To ale neznamená, že budete musieť minúť svoje celoživotné úspory, aby ste išli na exotické miesto. Akékoľvek miesto, ktoré nie je domovom, môže znamenať zmenu! Ak sú problémom peniaze, pozrite si mimosezónne ponuky, napríklad pobyt v horách či horskom penzióne alebo iné možnosti dostupné pre peňaženku.

Ak máte deň:
• Navštívte múzeum, zábavný park alebo iné atrakcie vo vašom meste. Niektoré majú vstup zdarma, alebo si môžete nájsť zvýhodnené vstupné na mnohé atrakcie prostredníctvom webových stránok.

Ak máte hodinu alebo dve:
• Cvičte. Uvoľňovanie endorfínov pri cvičení pomáha zmierniť stres. Rovnako znižuje depresiu.
• Vyberte sa na prechádzku. Ak nemáte čas, aby ste sa naplno zapojili do cvičenia (nasledovaného sprchou), čo tak vybrať sa na prechádzku po okolí v blízkosti vašej kancelárie alebo napríklad po večeri.

Ak máte len pár minút:
• Osvojte si relaxačné techniky na precvičenie mysle a tela, ktoré si môžete nájsť aj na youtube.com. V tomto krátkom videu na About.com ukazuje Perry Levenson, ktorý sa venuje akupunktúre a masážnej terapii dvojminútové cvičenie, ktoré vám poskytne okamžitú úľavu od stresu v práci, doma alebo kdekoľvek inde.

Ak nemáte žiadny čas:
• Počúvajte pri práci hudbu. Nasaďte si slúchadlá a zapnite pesničky, ale iba vtedy, ak s tým súhlasí váš šéf. Vyberte si podľa vášho vkusu, aká hudba je pre vás najlepšia na relaxáciu a odbúravanie stresu. Jednoduché, ale funguje to.