Medzi najčastejšie príčiny zabúdania patrí stres, teda ak opomenieme príznaky vážnejších defektov, ako sú Alzheimerova choroba, alebo demencia.Existuje veľa spôsobov, ako prirodzene a nenásilne trénovať svoju pamäť. Venujte sa neustálemu testovaniu svojej mysle, to je najviac, čo môžete pre seba urobiť.

Pozor na alkohol!

Konzumácia alkoholu otupuje myseľ a ničí mozgové bunky – neuróny. Preto býva po jeho konzumácii časté „okno“, keď neviete , čo ste predošlý večer robili. Myseľ a telo je spomalené, kvôli obrovskému množstvu toxínov, ktoré musí spracovať. Obmedzte jeho konzumáciu.

Snažte sa vysporiadať so stresom

Keď ste napätí a nervózni z toho, čo sa deje vo vašom svete, môžete si všimnúť, že je oveľa ťažšie si zapamätať základné veci, ako kam ste dala svoje kľúče od auta, alebo kde ste nechali svoju rannú šálku kávy.

Keď máte pocit podráždenia, robte niečo, čo do vašej duše prináša mier. Vydajte sa na prechádzku, oddýchnite si. Zavolajte priateľke, alebo si prečítajte skvelú knihu. Keď necháte odísť stres z vašej mysle, môžete ponechať viac priestoru vašej pamäti.

Zdravý spôsob života

Výskumy znovu a znovu dokazujú, že existuje veľmi silná väzba medzi telesným zdravím a duševným zdravím. Silnejšie telo= silnejšia myseľ. To je hlavný dôvod, prečo je tak dôležité, aby ste sa starala o svoju myseľ rovnako, ako o vaše telo.

Veľmi vhodné je kardiovaskulárne cvičenie každý deň. Beh, rýchla chôdza. Pokúsiť sa urobiť pár silových cvičení 2-4x v týždni. Ak tak urobíte, pomôže vám to nielen skvele vyzerať a cítiť sa lepšie, ale tiež zvýšite svoju schopnosť sústrediť sa a zlepšiť svoju pamäť. Čo sa týka výživových doplnkov, veľmi dobré výsledky prináša ginko dvojlaločné.

Používajte asociácie

Vaša myseľ je bombardovaná obrovským množstvom informácií a to na dennej báze. Televízia, rádio, toto všetko vám denne prináša nové podnety, z ktorých potrebujete iba malú čiastku. Takže ak vaša myseľ nepociťuje informáciu ako dôležitú, vyhodí ju preč. Ak si chcete niečo dobre zapamätať, musíte svojej mysli „prikázať“, aby si to pamätala. Na to sú najlepšie asociácie. Nejaká žena sa vám predstaví ako Zuzana. Zuzana je náhodou aj vaša teta. Výborne. Spojte si nejakú jej vlastnosť tak, aby ste si zapamätali, že sa volá rovnako , ako vaša teta. To sú asociácie.

Ukončite mutitasking

Zostaňte v prítomnom okamihu. Najviac vecí zabúdate práve preto, lebo im nevenujete pozornosť. Sústreďte sa na informácie, ktoré sú vám prezentované. Budete zabúdať menej. Dobrým nápadom je aj písanie si lístočkov ako pripomienok. Budete mať väčší pocit istoty.

Viac podobných článkov nájdete na www.kamzakrasou.sk