Svojou chybou napríklad ohrozíte vzťah s klientom, spôsobíte právny problém alebo dokonca ohrozíte zdravie alebo bezpečnosť ľudí. Dôsledky sa nakoniec obrátia proti vám. Jednoducho napraviť váš omyl a ďalší posun nemusia byť možné. Ak urobíte v práci chybu, vaša kariéra môže závisieť od toho, ako sa ďalej zachováte. Portál About.com radí ako postupovať.

Priznajte si svoju chybu: Akonáhle zistíte, že sa niečo pokazilo, okamžite informujte svojho šéfa. Jedinou výnimkou samozrejme je, ak urobíte zanedbateľnú chybu, ktorá nebude mať vplyv na nikoho, alebo ak môžete chybu napraviť skôr, ako sa tak stane. V opačnom prípade sa nesnažte svoju chybu skrývať. Ak to niekto iný zistí, v takom prípade budete vyzerať oveľa horšie, a mohli by vás obviniť zo snahy o utajenie (klamanie). Tým, že priznáte svoj omyl, je prejavom vášho charakteru a predvediete tým vašu profesionalitu, čo je vlastnosť, ktorú väčšina zamestnávateľov vysoko oceňuje.

Prezentujte svojmu šéfovi plán, ako chybu napraviť: Existuje jedna vec, o ktorú by ste sa mali pokúsiť, kým zájdete za svojím šéfom – prísť s riešením, ktoré by napravilo vašu chybu (spolu s niekoľkými alternatívami na zváženie). Ak nemôžete prísť s rýchlym riešením, choďte za svojím šéfom aj tak, ale uistite ho, že na nejakom riešení pracujete. Akonáhle nejaké nájdete, povedzte mu o tom. Povedzte svojmu šéfovi, ako dlho potrvá jeho realizácia a či existujú nejaké náklady s tým spojené. Buďte súčasne pripravení prezentovať svoje alternatívne riešenie v prípade, ak prvé odmietne.

Nikoho neobviňujte: Možno ste na danom projekte spolupracovali s ostatnými zamestnancami a na istej úrovni je každý člen tímu zodpovedný za svoje úspechy a neúspechy. V ideálnom prípade by mal každý prísť za svojim šéfom, aby ho upozornil na chybu a prevziať za ňu zodpovednosť. To sa bohužiaľ nemusí stať. Nájdu sa ľudia, ktorí povedia “to nie je moja chyba.” Poukazovať prstom na ostatných vám nepomôže, aj keď majú svoj podiel zodpovednosti za chybu. Nakoniec bude každá osoba niesť zodpovednosť za svoje vlastné činy.

Ospravedlňte sa, ale sami sa neobviňujte: Veľký rozdiel je medzi priznaním si svojej chyby a obviňovaním sa z nej. Prevezmite zodpovednosť, ale nenadávajte si za to, najmä nie na verejnosti. Ak budete upozorňovať na svoje chyby, bude to práve to, čo utkvie ľuďom v pamäti. Chcete, aby sa váš šéf zameral na vašu prácu potom, čo ste urobili chybu, nie v prvom rade na to, čo sa to stalo.

Ak je to možné, opravte chybu vo svojom voľnom čase: choďte skoro ráno do práce, zostaňte po pracovnej dobe a strávte obedňajšiu prestávku za pracovným stolom toľko, koľko bude potrebné na odstránenie vašej chyby.