Jedno je isté. Pozitívne správy, odkazy motivujú ľudí lepšie než strach.

Ak ste si dali nejaké novoročné predsavzatia z 95 percent sa zaručene týkajú lepšie zdravia, viac športovania, zdravšieho jedálnička. Prečo je tomu tak? Pretože tak reagujete na požiadavky, okolnosti, ktoré sa dejú vo vašom okolí. Ak o zdraví hovoria vaši kolegovia či rodina, prirodzene na to zareagujete. A to tak, že sa radi pridáte. Nikto nechce zaostávať, pokiaľ väčšina má jasný smer.

Berte to pozitívne. Nedá sa tomu brániť. Nedávna štúdia Cornellovej univerzity naznačuje, že všetky tieto pozitívne odkazy, ktoré k nám zo spoločnosti doliehajú majú väčší význam a väčšiu silu, než tie negatívne. Reagujeme na ne otvorenejšie a aktívnejšie, než na výstrahy.

Vedci zistili, že široká verejnosť lepšie reaguje na pozitívne zdravotné správy. Tie ľudia zvyknú vnímať ako smerodajné, ako návod na lepší život. Tak napríklad „jedzte brokolicu, dožijete sa dlhšie“ znie pozitívnejšie ako „Nejedzte brokolicu a budete žiť kratšie“.

V každom prípade ostatné roky priniesli viaceré zmeny v spoločnosti a na tieto reaguje mnoho ľudí. Nový zdravý životný štýl totiž už dávno nie je len trendom, alebo zmyslom. Ľudia sa navyše k možnostiam žiť lepšie, zdravšie a pozitívnejšie ľahšie dostávajú a jednoduchšie je aj na novú vlnu nabehnúť.

selfie

Sociálne siete sa pritom podľa odborníkom stali skvelým nosičom tohto trendu, správ ich návrhov a návodov ako svoj life style zmeniť – či už ide o množstvá statusov, článkov, fitnes selfies či fotiek zdravých jedál.

Za všetko platí aj podľa prieskumníkom Cornellovej univerzity jedno – pokiaľ na takéto podnety reagujete pre ich pozitívnosť a tiež pozitívne, nevyvolávajú vo vás nesprávne výčitky, ale viac vás motivujú, nemáte čo pokaziť. Možno už čoskoro pribudne pozitívna správa o vašich skúsenostiach a snahe žiť lepšie a zdravšie na sociálnej sieti aj od vás. 😉