O úspechu rozhoduje správna pripravenosť na využitie príležitosti
Cieľ, vnímavosť, pružnosť a akcia spolu s pripravenosťou sú podľa majiteľa online reklamnej agentúry Tarantula.sk Petra Dendisa tajomstvá úspechu:
V čom je podľa vás tajomstvo úspechu v biznise?
Za úspech v biznise nepovažujem len finančný úspech. Ak by som mal všeobecne definovať tajomstvo úspechu tak je to cieľ, vnímavosť, pružnosť a akcia. Tento návod je univerzálny nie len pre biznis. Asi pred 13 rokmi som sa dostal k tomuto návodu v trochu inej textovej podobe, vraj návod vzišiel z nejakého výskumu. Z vlastnej skúsenosti verím, že to platí.
Akú rolu v tom hrá šťastie?
Šťastie v dosahovaní úspechu hrá veľmi dôležitú úlohu. Vnímam ho ako spojenie príležitosti a pripravenosti. Príležitostí je okolo nás stále veľa a je dôležité, aby sa spojili s pripravenosťou. “Cieľ, vnímavosť, pružnosť” hovorí práve o tom, že svoju pripravenosť na využitie príležitosti musíme neustále zlepšovať, až kým nemáme “šťastie” a tieto dve veci sa nespoja.
Prečo sa niektorí ľudia musia k úspechu ,,predrieť” a iní majú viac šťastných náhod?
Myslím, že tu je podobná odpoveď v príležitosti a v pripravenosti. Každý z nás vie robiť iné veci, žije na inom mieste a je obklopený inými príležitosťami a je inak pripravený. V kombinácii týchto jedinečných faktorov sú ukryté “šťastné náhody”. Je však rozdiel v pripravenosti, ak v puberte dostanete od rodičov počítač s internetom alebo nemáte vôbec nič – nedostávate žiadne vreckové. Je preto veľký rozdiel v pripravenosti ľudí, ktorí sa k príležitostiam musia sami prepracovať. Čítal som o jednej firme, ktorá si vyberá cielene práve ľudí, ktorí mali menšie príležitosti. Je jedna z najlepších v odbore.