Z októbrového prieskumu agentúry TNS Slovakia vyplýva, že medzi darčekmi, ktoré by sme si tento rok chceli nájsť pod vianočným stromčekom, dominujú knihy (29 %) a oblečenie (27 %). Pätina ľudí nepohrdne ani peniazmi (20 %) alebo kvalitným parfumom (19 %). Na Vianoce by sme chceli dostať aj bežnú kozmetiku (15 %), zájazdy (14 %), kabelky (13 %), obuv (12 %) či športové oblečenie (10 %).

Ženy sa na rozdiel od mužov pod vianočným stromčekom potešia skôr knihám, oblečeniu, kozmetike, kabelkám, parfumom, hodinkám, šperkom, zájazdom, darčekovým poukážkam, ale aj malým kuchynským spotrebičom. Muži by si, naopak, chceli nájsť hlavne športové oblečenie či vybavenie, spotrebnú elektroniku, notebooky, herné konzoly a potreby pre domácich majstrov.

Mladým ľuďom urobí radosť takmer všetko – oblečenie, obuv, kozmetika, peniaze, hodinky, kabelky, knihy, bicykle, smartfóny, notebooky, PC hry, herné konzoly, fotoaparáty, športové oblečenie aj športové vybavenie. Starší ľudia si na rozdiel od mladých želajú viac šperky, vitamíny či záhradnú techniku.

Knihy, kabelky a šperky urobia radosť aj ľuďom s vyšším vzdelaním, respondentov s nižším vzdelaním pod vianočným stromčekom potešia herné konzoly či spotrebná elektronika.

Aj medzi jednotlivými krajmi Slovenska nájdeme jemné odchýlky. Tak napríklad obyvateľov Bratislavského kraja potešia viac, na rozdiel od ľudí z iných krajov, elektronické knihy a elektronické čítačky kníh, ľudí z Trnavského kraja vitamíny a záhradná technika, z Trenčianskeho kraja zájazdy a peniaze, zo Žilinského kraja kozmetika a športové oblečenie, z Nitrianskeho kraja oblečenie a obuv, Banskobystrického kraja darčekové poukážky a kabelky, z Prešovského kraja kozmetika a Košického športové vybavenie.

Obyvateľov miest na Vianoce ako darček potešia herné konzoly, športové vybavenie, zájazdy či šperky. Ľudia z dedín by oproti tým z miest radšej uvítali potreby pre domácich majstrov, záhradnú techniku, oblečenie, notebooky a počítače.

Respondenti mohli uviesť viacero odpovedí

A aké darčeky budeme tento rok nakupovať? Ani tu sa rebríček v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi nemení. Väčšina Slovákov kúpi oblečenie (56 %). Necelá polovica obdaruje svojich rodinných príslušníkov aj knihou (47 %), bežnou kozmetikou (46 %) a hračkami (46%) – tie sú v drvivej väčšine prípadov určené samozrejme deťom. Tretina prekvapí svojich blízkych pod vianočným stromčekom parfumom (30%). Medzi darčekmi nebudú tieto Vianoce chýbať ani peniaze, obuv, luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika, šperky, kabelky, malé spotrebiče do domácnosti či športové oblečenie.