Slováci pomaly prichádzajú na chuť ďalšiemu svetovému trendu v online nakupovaní. Po úspechu zľavových portálov ich začínajú zaujímať aj cashback portály. Tie im umožňujú nakupovať online a pritom navracajú kupujúcim provízie za ich nákup. Čo tak konečne začať šetriť?

Prečítajte si aj ďalšie články: Chcete ušetriť? Prestaňte robiť tieto veci

Za jedným z takýchto portálov stojí aj mladý ambiciózny Čech Michal Hardyn. Sám sa online projektom venuje už niekoľko rokov. Pred dvomi rokmi rozbehol projekt VímVíc.cz a zameriava aj na oblasť vzdelávania a HR. Za prvý rok využilo jeho projekt 50-tisíc študentov. Činí sa aj v oblasti e-commerce práve vďaka cashback projektu Tipli.cz/sk a je aj za agentúrou, ktorá sa špecializuje na online marketing a sociálne siete. Slovákom chce dať viac možností ako narábať so svojimi peniazmi a najmä mladým niečo vrátiť aj naspäť.

michal-hardyn

Vo svete sa cashbackové služby tešia vysokej popularite, ale u nás nie je ich používanie až tak rozšírené. Užívateľov chceme presvedčiť o tom, že sa nie je čoho báť, práve naopak, že ide o moderný a hlavne bezpečný spôsob, ako ušetriť za nákupy cez internet,“ tvrdí Michal.

Pojem cashback, ktorý môžeme preložiť ako „peniaze naspäť“ znamená, že za každý nákup, ktorý urobíte prostredníctvom cashback portálu, dostanete časť zo svojho nákupy naspäť.

Na Slovensku sa jeho portál Tipli zaradil medzi ďalšie portály, ktoré chcú meniť trendy ako nakupovať na internete a Slovákom tak dať viac možností. Mnohí sa totiž sami zbytočne stresujú, že nakupujú priveľa alebo že míňajú viac ako by mali.

Tipli spomedzi nich ponúka najvyšší cashback a na jeho zozname sa nachádza viac než stovka e-shopov, ktoré zahŕňajú aj zahraničné obchody ako AliExpress. Tipli vracia registrovaným užívateľom až štvrtinu z celkovej hodnoty nákupu naspäť na ich účet a odmeňuje ich aj za každé odporučenie svojim známym.

Našou víziou je zmeniť spôsob, akým mladí ľudia myslia a nakupujú online.” V susednom Česku funguje Tipli od októbra 2016 a už počas prvých troch mesiacov sa na tomto portáli zaregistrovalo 25-tisíc užívateľov.

Výška cashbackovej odmeny sa líši v závislosti na konkrétnej zmluve, ktorú má cashbackový portál s konkrétnym obchodom, v ktorom užívateľ nakupuje. V takpovediac našich obchodoch môžete dostať cashback až 25 percent,” potvrdzuje M. Hardyn.