Je dôležité vedieť, že nič z toho, čo poviete alebo urobíte nepomôže vášmu partnerovi dostať sa z toho. A ani sa nestane milujúcim manželom alebo manželkou, akého či akú ste kedysi poznali. Existujú však veci, ktoré môžete urobiť a povedať, ktoré vám pomôžu pohybovať sa v rozbúrených vodách krízy stredného veku. Veci, ktoré znamenajú, že si zachováte svoju rovnováhu a budete žiť naplno bez ohľadu na krízu. Znamená to, že život, ktorý ste sa rozhodli žiť v tomto období by vás mal baviť a budete si želať v ňom pokračovať, či už vaše manželstvo prežije alebo nie.

Tu je niekoľko návrhov, ktoré vám pomôžu reagovať na krízu stredného veku vášho partnera:

Urobte zmeny

Urobte zmeny, o ktorých si myslíte, že z vás spravia lepšieho človeka. Nenechajte sa pohltiť sústredením sa na riešenie problémov vášho partnera a snahou nájsť spôsoby, ako mu pomôcť vyriešiť tieto záležitosti. Vynakladajte energiu tam, kde viete, že vynaložená energia sa vám vráti. Dobrou správou je, že aj keď vaše manželstvo neprežije krízu, zmeny ktoré na sebe urobíte, vám pomôžu v každodennom živote aj budúcom vzťahu.

Uchopte svoj život

Snažte sa od života dostať všetko čo môžete. Vašou motivácia nie je to, aby si váš partner všimol, že ste uchopili svoj život do vlastných rúk, ale aby ste mali život nezávislý na ňom alebo nej. Venujte sa svojim záľubám, začnite cvičiť, vyberte sa na dovolenku, na ktorú ste chceli ísť niekoľko rokov.

Posuňte sa aj vy ďalej

Neseďte doma a neľutuje sa s horkými výčitkami na svojho ex za to, že vám zničil život. Jediný život, ktorý môžete riadiť, je ten vlastný a rozhodnite sa prežiť dobrý život. Prežiť krízu stredného veku znamená pracovať s tým čo máte, nie neustále premýšľať, čo by ste mali byť schopní urobiť, aby ste ho/ju dostali späť do manželstva.

Akceptujte realitu

Žiť spokojný a plnohodnotný život znamená, že musíte prijať to, čo sa deje s vaším partnerom a v manželstve. Akceptovať to nie je ľahké, ale čím skôr sa dostanete do tohto bodu, tým skôr prekonáte stratu partnera, ktorého ste poznali a to vás posilní vo vašom vlastnom živote.

Buďte trpezliví

Cvičte si trpezlivosť sami aj s vašim partnerom. Obaja prechádzate zmenami a tak ako je ťažká vaša skúsenosť, aj on/ona prežíva vysokú úroveň emocionálnej bolesti. Zmeny neprebehnú z večera do rána. Netrápte sa, keď máte pocit, že sa posúvate dozadu, alebo neposúvate vpred tak rýchlo, ako by ste mali. Keď váš partner robí niečo bláznivé alebo frustrujúce, skúste si spomenúť, že zažíva mätúce a frustrujúce emócie rovnako ako vy. Nakoniec obaja skončíte tam, kde potrebujete. Nebuďte netrpezliví a nesnažte sa uponáhľať proces.