Tu je 5 stratégií, ktoré si môžete vyskúšať hneď:

1.       Spravte si niekoľko drepov.

Aeróbne cvičenie zvyšuje pozitívnu náladu každému. V roku 2005  výskumníci v Chicago State University a University v Minnesote analyzovali 158 rôznych štúdií uskutočnených v rokoch 1979 a 2005. Zistili, že vplyv aeróbneho cvičenia bol trvalo pozitívny a viditeľný. Obzvlášť, keď niekto začal cvičebný plán ak sa cítil “na dne”. Inými slovami, fyzické cvičenie vám môže zdvihnúť náladu, keď to najviac potrebujete. V nedávnom výskume vedci z Halmstad University vo Švédsku analyzovali 15 rôznych štúdií a zistili, že fyzické cvičenie môže byť účinnou liečbou miernej až strednej depresie. Telo a myseľ sú neoddeliteľné. Pár minút poskokov či drepov vás môže podržať na veľmi dlhú dobu.

2.       Zavolajte priateľovi alebo niekomu z rodiny.

Pozitívne sociálne spojenia sú základným kameňom šťastia a zdravia. Rozhovor s priateľom môže mať dlhodobý pozitívny efekt, zvyšuje energiu a udržiava motiváciu. V skutočnosti iba samotná príslušnosť k sociálnej skupine alebo minimálne osobné spojenie s inou osobou vytvorí dlhotrvajúci „drajv“. V prípade, že práve teraz sú okolo vás ľudia, ktorých máte radi a vážite si ich, vezmite niekoho z nich von a pozhovárajte sa, alebo zdvihnite telefón a zavolajte im, ak ste s nimi dlhšiu dobu nehovorili.

3.       Zapíšte si tri veci, za ktoré ste vďačný.

Mnoho ľudí si vedie denník, v ktorom si zapisuje veci, za ktoré sú vďační. Jednoduché cvičenie na uvedomenie si svojho šťastia tým, že spoznáte “tri dobré veci,” bolo preukázané, že vám poskytne okamžitý a dlhotrvajúci účinok šťastia. V štúdii publikovanej v roku 2012 psychológovia Stephen Schueller a Acacia Parksová pozitívne testovali túto stratégiu v on-line prostredí a zistili, že prínosy trvali viac ako šesť mesiacov. Malý účinok po dobu šiestich mesiacov je na oplátku, za minimálnych päť minút písania, celkom dobré riešenie, nemyslíte?

4.       Predstavte si najlepší možný scenár vašej blízkej budúcnosti.

Výskum dôsledne ukazuje, že predstava svojho “najlepšieho možného ja” vás robí oveľa optimistickejším a prináša celý rad pozitívnych emócií. Ako uviedla koučka Caroline Millerová počas semináru Ride of Your Life, navrhuje, aby ste občas aj “predstierali” optimizmus, keď premýšľate o budúcnosti: “Pre pesimistov je svet náhodný súbor udalostí. Na druhej strane optimisti veria, že ovládajú veci okolo nich. Takže v niektorých ohľadoch musíte predstierať, že ste optimista. ”

V súlade so všeobecným presvedčením, pozitívne myslenie (avšak realistické) o budúcnosti je sebanaplňujúce proroctvo. Trvá niekoľko minút, aby ste si predstavili a zapísali najlepší scenár pre nadchádzajúce mesiace a roky. Možno budete prekvapený, ak zistíte aká svetlá budúcnosť môže byť.

5.       Urobte si plán na jeden deň.

Jeden z najviac zavedených a overených modelov psychologického wellness bol publikovaný Carlou Ryffovou z University vo Wisconsine takmer pred 20 rokmi. Obsahuje šesť prvkov, ktoré tvoria šťastie. Nastavenie denného zámeru, ktorý vedie váš deň, vás posadí do sedadla vodiča, odkiaľ môžete robiť vedomé rozhodnutia skôr ako reagovať na prichádzajúce požiadavky. Nemusíte byť schopný ovládať túto cestu po celú dobu, ale jednoducho si budete vedomý toho, čo máte v úmysle dosiahnuť, čo vám poskytne cieľavedomý zmysel a príležitosť byť konzistentný v tom ako komunikovať so svetom.

Ak ste dočítali tento príspevok, môžete to skúsiť hneď teraz. Tak, aký bude váš denný cieľ?