• Váš mozog je najväčšia prekážka. Boli sme vychovávaní k vytrvalosti. Ľudia majú v sebe pevne zaktovené, aby zostali, nie aby odišli alebo niečo ukončili.
  • Spôsob, akým rozmýšľate, je lepidlom, ktoré vás drží prilepených. Veľa z našich zvykov je odvodených z dávnej histórie, keď boli životné výzvy najmä fyzické a vytrvalosť sa vyplatila. To však bolo dávno a dnes je všetko inak.

Tu je zoznam najčastejších predsudkov v mysli, ktoré nás “držia prilepených”:

  1. Zameriavate sa na čas a energiu, ktoré ste už investovali.

Ak vás vzťah nerobí viac šťastným alebo chodenie do práce vo vás vyvoláva hrôzu, zostať dlhšie vám nepomôže vyrovnať sa s časom, ktorý považujete za premárnený alebo stratený. Zameriavate sa tak na čas, ktorý už prešiel namiesto času, ktorý je pred vami.

  1. Vaše oči sú trénované na pozitívne podnety.

Keď nemáte radi svoju prácu, ale raz sa stane, že vás šéf pochváli, máte tendenciu prehliadnuť všetko zlé a veriť, že to bude lepšie. Ak ste raz odmenení, budete sa ešte viac snažiť a núti vás to zotrvať.

  1. Zlyhanie robí srdce láskavejšie.

Keď si uvedomíme, že pravdepodobne zlyháme vo vzťahu alebo v práci, začneme vidieť tento cieľ ako hodnotnejší než bol pôvodne. Je to však len ďalší zlozvyk mysle, ktorý nás drží pevne pripútaných.

  1. Strach z chýbania a robenia chýb.

Ľudia, ktorí sú motivovaní výzvami, sa dokážu lepšie odpútať a pohnúť sa ďalej. Druhá skupina ľudí je motivovaná skôr vyhýbaním sa robeniu chýb. Neradi riskujú, sú konzervatívni keď ide o stratu a sú motivovaní strachom zo zlyhania.

4 veci, ktoré by ste mali urobiť, ak to chcete ukončiť:

  1. Zamerajte sa na vaše emócie.

Veľa ľudí po rozchode zamieňa jeden vzťah za druhý alebo sa vrhajú hneď do novej práce. Takíto ľudia končia pohovor do novej práce sťažovaním sa na predchádzajúceho zamestnávateľa alebo idú na rande s novým človekom, aby sa mohli rozprávať o svojom bývalom partnerovi.

  1. Motivujte sa.

Pripomeňte si, že ukončenie vzťahu alebo práce nie je úplným koncom, ale je chodníčkom k niečomu novému. Pracujte na poslinení vašej motivácie dostať sa na nové miesto, aj keď ešte stále uvažujete nad tým starým.

  1. Plánujte a používajte myslenie “ak…potom”.

Plánujte si nové ciele, napíšte si ich a zmapujte si možné scenáre. Zmiešajte realizmus s troškou pesimizmu, aby ste sa vyhli preháňaniu vašich schopností a prehnanému optimizmu z nového nápadu.

  1. Pripravte sa na stres zo zmeny.

Poznať sám seba a vedieť, ako reagujete na zmeny je obzvlášť dôležité. Ľudia, ktorí majú lepšie sebapoznanie a venujú sa rôznym činnostiam, ktoré ich definujú, prechádzajú obdobím zmeny lepšie ako ľudia, ktorí sú fixovaní iba na jednu činnosť. Napríklad ak je pre vás vaša kariéra všetkým, bude pre vás odchod z práce ťažší ako pre človeka, ktorý má okrem práce aj rodinu, koníčky a priateľov.

Napriek všetkému, odchod, ak nie ste šťastní v práci alebo vzťahu, je zdravou odpoveďou a prvým krokom k novému cieľu.