Existuje mnoho faktorov, ktoré prispievajú k efektívnej práci – ale medzi top veci na zvýšenie výkonu patria plánovanie a poriadny spánok. Ak chcete maximalizovať svoj čas a efektivitu, prečítajte si päť základných a jednoduchých rád, ktoré by ste mali urobiť pred spaním, a ktoré pomôžu premeniť vaše hodiny bdenia na super-produktívne.

1. Pozrite sa do kalendára.

Ako sa hovorí, ak plán zlyhá, dostaví sa neúspech. Kontrolujte svoj kalendár ešte večer, budete tak vedieť, čo vás nasledujúci deň čaká, takže môžete byť pripravení a plánovať najlepšie metódy na riešenie vašich úloh. Budete spať lepšie s vedomím, že ste si deň vopred naplánovali a ráno sa rýchlejšie pustíte do práce.

Je tu ďalšie staré príslovie, “Kto nemá v hlave, má v nohách,” a súvisí s produktivitou! Vytvorte stratégiu noc predtým, než ako by ste sa mali do toho pustiť ráno.

2. Pripravte si veci do posilňovne.

Či už idete do posilňovne, zabehať si, alebo so psom von, majte veci prichystané dopredu tak, aby ste ich na seba mohli hodiť hneď ako vstanete. Pripravené oblečenie na kôpkeje životná vychytávka, ktorú zaužíva veľa podnikateľov, aby sa minimalizovalo riziko vynechania tréningu.

Vyložiť si veci zaberie len minútu, ale je to skvelý spôsob ako si udržať kondíciu počas každého rána. Starostlivosť o vaše zdravie je dôležitou súčasťou podnikateľského života.

3. Vypnite telefón.

Spánok je dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu každého úspešného podnikateľa. Potom, čo ste skontrolovali svoj kalendár a viete, čo je zajtra pred vami, dajte telefón na tichý režim alebo ho úplne vypnite, aby sa zabezpečilo, že nebude pípať, zvoniť a rušiť vám REM cyklus. S poruchami spánku budete unavený a podávať výkony pomaly. Ak chcete zachovať produktivitu na najvyššej úrovni, uistite sa, že ste odstránili všetky prekážky spánkového cyklu. Každý e-mail alebo textová správa môže počkať do zajtra. Vypnite telefón a zaistite si kvalitný nočný spánok.

4. Založte si denník.

Nie však ten druh zápiskov typu “Milý denníček”. Vedenie denníka je prax, ktorá vám pomôže zhodnotiť deň a urovnať si myšlienky. Nechajte svoj denník v nočnom stolíku a každý večer mu venujte niekoľko minút, aby ste si zrekapitulovali vaše denné úspechy a napíšte, za čo ste tento deň vďační.

Nespravte z toho nudnú, bezmyšlienkovitú činnosť. Berte to ako nočnú meditáciu – len dve minúty reflexívneho premýšľania o udalostiach dňa a ich zapísanie vám zmení myšlienky počas bdenia a spánku. Je súčasťou bohatšieho životného štýlu oceniť všetky veľké udalosti  dňa. Nie je dôležité o akú udalosť ide, zapíšte si ju a pripravte si tak myseľ na skvelý spánok.

5. Prečítajte si skutočnú knihu.

Jedna z posledných vecí, ktorá prispieva k vášmu dobrému spánku je čítanie kvalitnej knihy. Čítanie pred spaním je skvelý spôsob, ako zvoliť záverečný prechod do režimu spánku. Udrží vás čo najďalej od jasných svetiel elektroniky a upokojíte svoje telo na proces spania. Nečítajte na telefóne alebo tablete, svetlo môže narušiť vaše oči a ovplyvniť spánkový cyklus.