1. Bez pracovného kútika to nepôjde
Predtým, než sa rozhodnete vytvoriť si zo svojho domova aj prácu, dobre zvážte, či na to máte priestory. Dôležité je, nejakým spôsobom oddeliť časť kde pracujete a časť kde relaxujete a bývate. Inak by sa vám mohlo stať, že sa vaša práca bude neustále prelínať s rodinnými povinnosťami.
Váš mozog totiž potrebuje mať impulz na to, že je čas začať pracovať. Ak budete raz pracovať v posteli, inokedy v kuchyni alebo v obývačke, uvidíte, že vaše sústredenie bude naozaj slabé. Vyčleňte si aspoň malý pracovný kút v jednej izbe, kde budete tráviť celý váš pracovný čas.

2. Časový režim vás nakopne
Práca z domu je síce pohodlnejšia na rozdiel od ostatných, ale to neznamená, že sa váš pracovný deň začne o 10 hodine doobeda. Čím skôr začnete, tým skôr skončíte. Nemusíte sa premáhať vstávať o piatej ráno, ale po ôsmej hodine by ste už mali mať aspoň raňajky na stole.
Naplánujte si jednu 15 minútovú prestávku počas doobedia a jednu hodinovú počas obednej pauzy. Neposúvajte čas a dodržiavajte ho. Neskôr to určite oceníte.

3. Počas práce pracujte
Ak nie ste v práci, kde na vás neustále niekto dohliada a kontroluje vašu prácu, musíte si byť sám pre seba aj šéfom. To znamená, že ak máte začať pracovať od ôsmej ráno, nebudete pravidelne tento čas ignorovať a posúvať si svoje povinnosti na neskôr.
Ak príde niečo nečakané, vtedy môžete využiť benefity svojej práce z domu a prácu odložiť alebo vynechať, inak nie. Rovnako to platí aj pri „neodkladných“ veciach ako je nákup alebo príprava obeda. Na tie určite neslúži váš pracovný čas.

4. Stanovte si ciele
Prvá vec, ktorú by ste mali každé ráno urobiť, je stanoviť si ciele na daný deň. Nie je nič horšie ako pracovať bez toho, aby ste vedeli, či ste toho spravili veľa alebo málo. Lepšie je dávať si menšie ciele, ktoré určite zvládnete, aby ste neboli príliš deprimovaní z vášho zlyhávania.
Potom sa môžete pustiť do ďalšej práce a uvidíte, že je to omnoho lepší pocit. Ak máte úlohy na niekoľko dní či týždňov, napíšte si pár cieľov aj na celý mesiac, aby ste na nič dôležité nezabudli.

5. Pozor na workoholizmus!
Častokrát do neho spadnete, ani neviete ako. Workoholizmus nie je príjemný ani pre vás, ani pre vaše okolie. Neustále uvažovať o práci a nemať čas na oddych je presne opak toho, čo ste chceli pri práce z domu.
Keď vám skončí pracovný čas, počítač vypnite a choďte sa zrelaxovať do prírody, stretnite sa s priateľmi alebo si oddýchnite pri čítaní dobrej knihy. Práca vám neutečie a v živote by nemala byť na prvom mieste.

 

Podobné články nájdete aj na Kamzakrasou.sk