• Vráťte sa späť k svojim koreňom.

Hovorí sa, že domov je tam, kde je srdce – alebo aj tam, kde je zen. Nič sa nevyrovná starému a známemu pohodliu. Návrat domov môže oživiť spomienky na rozprávky v sobotu ráno a dovolenky s rodinou – a tento zdroj nostalgie nemusí len vyvolať pozitívne emócie, ale pripomenie nám aj hodnoty malých okamihov. Motivačná autorka Elizabeth Wageleová vysvetľuje, že pripomenutím si takýchto spomienok môžeme vyhnať stresujúce pocity, s ktorými bojujeme denne. “Živenie nostalgie sa líši od spomínania a môže pôsobiť proti osamelosti, nude, úzkosti a inšpirovať optimizmus,” napísala Elizabeth na blogu Psychology Today. “Zážitky sú najvzácnejším pokladom, ktorý vám nikto nemôže vziať.”

  • A zhlboka vydýýýýchnuť.

Ak vás život ťahá dole, niekedy to všetko môžete nechať plynúť prostredníctvom svojho dýchania a často je to jediný spôsob, ako sa vzchopiť. Keď sa sústredíme na náš dych, máme silu upokojiť náš nervový systém, takže môžeme dostať sami seba späť do rovnováhy. Ale ak hľadáte spôsob, ako čo najrýchlejšie podnietiť svoj vnútorný oheň, môžete rýchlo obnoviť vaše telo a myseľ prostredníctvom hlbokých nádychov. Hovoríme o jednoduchej, pocitovo príjemnej ceste ako ovládnuť napätie.

  • Navštívte miestnu kaviareň.

Aj keď kofeín po tretej poobede nemusí byť najlepší nápad pre váš spánok, inhalovanie ťažkej, teplej arómy tohto nápoja môže byť užitočný. Nabudúce ak sa cítite trochu frustrovaní, zamierte do najbližšej kaviarne (alebo po hrnček kávy). V malej štúdii na potkanoch vedci zistili, že vôňa kávy znižuje hladinu stresu. Zabudnite na ovoniavanie ruží – budeme sa zastavovať kvôli vôni latté.

  • Namaľujte svoje myšlienky na modro.

Ak ste trochu zahltení prácou alebo nervózni, skúste vizualizovať prostredie (alebo seba) do modrej farby. Psychológia spája tento odtieň s pocitom pokoja a pri niektorých výskumoch bolo zistené, že expozícia modrého svetla môže pomôcť zmierniť stres. Potrebujete trochu pomôcť? Skúste si vyhľadať pomocou internetu podobné relaxačné scény – modrú oblohu, more, hory, kvety…

  • Ak všetko ostatné zlyhá – keď nič nejde vpravo, choďte do ľava.

Niekedy na niečo, čo treba na prekonanie vrcholov a údolí života, stačí jednoduchý posun v perspektíve. Keď plán A nefunguje, vždy je plán B (alebo C alebo D) – a ako autorka a trénerka Lisa Manterfield vysvetľuje – postoj, akým pristupujeme k zdrvujúcej situácii môže robiť zázraky pre našu schopnosť dostať sa späť do formy. “Niekedy sme tak zahryznutí do plnenia svojich snov, že strácame stopu toho, čo to bolo na prvom mieste,” napísala na blogu Psychology Today. “Niekedy posun k inej perspektíve môže stačiť na to, aby sme pochopili, že veci, o ktorých sme si mysleli, že mať nikdy nebudeme, tu boli pre nás po celý čas.”