Prečítajte si niekoľko tipov z najnovších prieskumov, ktoré zamávajú vašou pozornosťou:

1.Investujte“ do spánku. Nedostatok spánku robí ľudí nepozornými, tučnými či často neetickými, tak si určite doprajte potrebný odpočinok. Kým potreba spánku je u každého iná, za dostatočný spánok sa považuje všeobecne šesť až deväť hodín. Investujte aj do nejakých pekných obliečok. — Yishan Wong

2. Precvičujte telo. V Harvardskej lekárskej škole zistili, že pravidelné cvičenie zlepšuje pamäť a koncentráciu. Nemusíte priamo vyzerať ako Channing Tatum, ale je dôležité, aby vaše telo bolo aktívne, nie pasívne. — Achintya Prakash

3. Odstráňte veci, ktoré vás rozptyľujú. Zatvorte e-mail, vypnite Facebook či Twitter. Nastavte telefón na režim lietadla. Vypnite všetko, čo bliká, bzučí a vibruje. Nedajte sami sebe šancu robiť viac vecí naraz – narúša to vašu pozornosť. – Bill Hall

4. Dodržiavajte rutinu. Stereotyp nie je na škodu. Ak budete spať, pracovať a relaxovať v nepravidelných intervaloch, vynaložíte zbytočne veľa energie na organizáciu času. Ako francúzsky spisovateľ Gustave Flaubert povedal, „Buďte pravidelný a majte poriadok vo svojom živote, takže môžete byť dravý a originálny vo vašej práci.“ – Frederick Javalera

5. Použite techniku kuchynského časovača. Nastavte časovač, ktorý beží 25 minút. Počas tohto limitu sa intenzívne sústreďte na určitú vec a potom si vezmite päť minút prestávku napríklad na kávu, toaletu, čokoľvek. — Selene Chew

6. Zobúdzajte sa v rovnakom čase každý deň. Pravidelnosť umožňuje dostať vaše hormóny do rytmu, dáva vám najviac energie, jasnosť a zameranie počas rána. — Michal Ugor

7. Zaujmite postoj k emailom. Je vašou úlohou byť nad vecou a reagovať na všetko čo najrýchlejšie? Alebo to vyžaduje dlhé hodiny štúdia a koncentrácie? Ak nejde o súrne veci, pokojne ich považujte za nedôležité. Pokojne stačí, ak si e-mail skontrolujete niekoľkokrát za deň. – Xi Cheng

8. Majte jasno v tom, aké sú vaše životné ciele. Ak neviete, čo to znamená, prečítajte si dobrú knihu na túto tému (“Flow” od  autora Mihaly Csikszentmihalyi). Pretože keď viete, čo chcete robiť, je ľahšie robiť všetko ostatné. — Rolfe Dlugy-Hegwer

9. Napíšte si svoj nekrológ. (Trochu morbídne, ale…) Pomáha to identifikovať, čo skutočne musíte dokončiť. — Dan Webster

10. Doprajte si pauzu, ak robíte pokroky v pracovných úlohách. Vrátite sa k veci rýchlejšie a s načerpanou energiou. Ako Ernest Hemingway povedal: “Vždy nechajte v studni nejakú vodu.” — Pratik Mhatre

11. Nasaďte si slúchadlá. Nielenže znižujú hluk, ale dajú signál aj vašim kolegom, že nechcete byť rušený. – Dave Concannon

12. Nájdite si partnera v „páchaní činnosti“. Spojenie sa s kolegom vám udrží pocit zodpovednosti — ak on/ona kóduje, keď si vy budete prezerať Facebook, budete sa cítiť hlúpo. — Krzysztof Kowalczyk

13. Čítajte knihy. Trénujete tak venovanie pozornosti objektu na dlhšiu dobu – niečo, čo digitálny svet neposkytuje. — Murali Veeraiyan

14. Počúvajte hudbu. To vám pomôže zostať v pracovnom zápale, pretože zvuk udrží časť mozgu na pozore pred “nebezpečenstvom” ako je jedlo, sex, alebo lesklé veci. — Amir Baer

15. Rozdeľte si veľké projekty na menšie kúsky. Potom namiesto nejasných cieľov,  stanovíte jasné termíny. — Farsheed Atef

Prečítajte si viac tu.